دوستان عزیز خوشحال می شویم عکس و خاطرات خود را برای ما ارسال نمایید تا در وبلاگ با نام شما قرار گیرد « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »
کلاک كرج
ما آرزوي سلامتي و تندرستي براي شما داريم « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »

کلاک كرج
قالب وبلاگ
نويسندگان
استخاره آنلاین با قرآن کریم

آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های کلاک و آدرس kalak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





< !تصاوير تصادفي>
کد رایگان چت روم دنیا

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

تاریخچه کلاک

بر اساس نوشته ی خانم معصومه تقی خانی در کتاب سرزمین جاوید اثر ذبیح الله منصوری آمده است در ازمنه قدیم دریای پهناوری در در مرکزی وجود داشته که ساکنین نواحی مرکزی و تا حدودی شرقی ایران بر اثر خشک شدن این دریا به سمت نواحی جنوب کوههای البرز و مازندران کوچ کردند و از دامنه الوند تا دشت قزوین که شرایط مساعد تری برای زندگی داشته اند برای زندگی انتخاب کردند. از شواهد و آثار به دست آمده به نظر می رسد که تعدادی از این مهاجران در منطقه کلاک ساکن شدند. در سالهای متمادی بعد از آن به خاطر وجود موقعیتهای خوب استراتژیکی مکانی برای تجمع گروه راهرنان گردید. راهزنان برای پنهان شدن و کمین کردن ، قلعه ای بر فراز تپه ای بلندکه بر راههای اصلی مشرف بود احداث کرده بودند که این قلعه با راههای زیر زمینی متعددی داشته است محل مناسبی برای مخفی شدن آنها از چشم کاروانیان بود . این وضع چند سالی به همین وضع ادامه داشت و موجب وحشت می انداخت . اما بر اثر زلزله ای این قلعه فرو ریخت و با عث پایان یافتن سلطه راهزنان در این منطقه شد . این قلعه در میان مردم کلاک به" قلا ‍‌‌‍" معروف است .از این قلا متأسفانه آثاری به جا نمانده است . تنها با دقت زیادی می توان اثری از آن یافت .

سالخوردگان کلاکی نقل می کنند که در کوهی معروف به " سرداووک" سنگهایی وجود داشت که بر روی آنها نوشته هایی به خط میخی و یا تصویر دیگچه ای حک شده بود که در حال حاضر این اشیا وجود ندارند.  

اما در گذشته نه چندان دور در زمان زمامداری شاه عباس صفوی شخصی به نام عبدالله خان و دامادش محمد حسین قرقانی که در در منطقه هرات در افغانستان که در آن زمان تحت سلطه ایران بود قیام کردند. شاه عباس بعد از سرکوبی قیام آنها این دو نفر را به منطقه کلاک تبعید کرد . عبدالله خان چند سالی در کلاک زندگی کردند و می توان گفت که بر آنجا حکومت میکرده است . او قلعه عبدالله خان در گرمدره را ساخت که بقایای آن باقیست . هم اکنون افرادی با نام خانوادگی عبدالله خانی در کلاک زندگی می کنند . بعد از اوحکومت به دست اصغر سلطان رسید …

 



نظرات شما عزیزان:

عبدالله خانی
ساعت16:45---23 فروردين 1391
لطف کنید هر چرندی رو تو وبلاگتون نیارید که باعث کدورت و یا حتی شکایت ازتون بشه!

آرش
ساعت10:37---23 بهمن 1390
سلام،کتابی که خانم تقی خانی تألیف نموده اند دارای اشکالات بسیار زیادی می باشد که داد اهالی بومی و مردم اصیل کلاک را در آورده است،این کتاب اصلاًمنبع قابل اعتماد و استنادی نیست

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 26 دی 1398برچسب:, ] [ 20:29 ] [ حامد آزادواری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لطفا جهت تكميل اطلاعات و اخبار هاي گذشه كلاك و نگهداري آنها با ما تماس بگيريد
موضوعات وب
< !آب و هوای کلاک >
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 15047
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک

خرید بک لینک